Här kommer utmaningen från Emelie. Fem sanningar om mig.

  1.  Har blivit totalt beroende av tekniska prylar på sistone. Kan längta efter att få komma hem och sätta igång datorn och uppdatera mig om vad som hänt på mina favoritsidor. Har alltid laptopen igång i soffan framför mig när jag tittar på tv. Ibland surfar jag samtidigt som jag tittar på vissa program. Är det ett väldigt viktigt program går jag in på nätet i reklamerna. Då kollar jag Tradera, alla möjliga bloggar, Familjeliv (framför allt en mat-tråd där som folk berättar vad de ätit idag - för inspiration) bland annat. Detta behov har gjort att jag har ganska svårt att slappna av. Det bästa är att ha något gott att knapra på, en tv och en dator, då är allt lugnt! Riktigt tragiskt, faktiskt.
  2. När det gäller min son är jag en riktig pillare. Gillar att sitta och klippa hans naglar, rensa dem, rensa öronen, tvätta naveln. Det är så mysigt när han badat och är tillfixad riktigt ordentligt! Tur att han är samarbetsvillig när det gäller det, än så länge i alla fall!
  3. Jag är riktigt svag för att shoppa. Jag får aldrig nog av kläder. Det kan vara annat också men på senaste tiden har kläder varit orsaken till att pengarna sinat på kontot. Jag mår så bra när jag handlat något fint. Tyvärr sitter inte känslan i så länge som jag tror så det dröjer inte länge förrän jag behöver fylla på det där tomrummet.
  4. Jag är som bekant ganska lat och slarvig av mig. Under en stor del av min uppväxt bodde jag själv med min mamma som nog skämde bort mig en del. Plockade undan efter mig, kokte te varje kväll och serverade, tvättade och diskade. Visst hjälpte jag till en del men mycket blev gjort tack vare henne. Det har satt sina spår. Men trots denna lathet har jag faktiskt en pedantisk sida. Tvätten måste jag ta själv. Hänger den på ett visst sätt och klarar inte när någon annan gör på ett annat vis. Däremot är jag slarvig när det gäller att hålla ordning i garderoben. Sen är jag väldigt noggrann när det gäller pålägg i kylen. Allt måste vara ordentligt förslutet, har lite fobi för pålägg som kan ha legat i kylen i en halvöppen påse.
  5. Jag älskar att bada i badkar. Tyvärr har vi inget badkar nu men det kommer att införskaffas snarast. När jag var mindre kunde jag bara flera gånger om dagen och kände jag inte för det, t ex om jag var för varm, gick jag ut på balkongen och kylde ner mig. Eller så satte jag mig i badkaret och satte på kranen med halvkallt vatten så att jag skulle börja frysa. Sen gjorde jag det varmare och varmare och framkallade den där känslan och längtan man har i kroppen när man är ute och är iskall och verkligen känner att ett hett bad hade varit obeskrivligt. Knasigt.

Har ingen att skicka detta vidare till, haha.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh jättebra sanningar. Mia skrev till mig att utmaningen blir roligast om man verkligen säger saker som man inte riktigt kan stå för eller som inte många vet. jag tyceker att du lyckades riktigt bra! Kram

2008-11-05 @ 23:09:35
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Sjuksyrrestina

Haha, tackar så mycket!

Det stämmer nog, det blir riktigt kul om man avslöjar sig lite...:-)

2008-11-06 @ 12:54:26
URL: http://sjuksyrrestina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0