Kvällskonversation

Jag och Noel, 3.5 år, ligger i sängen. Vi har läst två böcker och nu är lampan släckt. Mörkret är lite läskigt. Efter en stund känns det bättre och Noel börjar fundera.

-Mamma, var är mitt hjärta?
-Här, säger jag och lägger handen på vänstra sidan av hans lilla bröstkorg.
-Där? Men där är hårt.
-Ja, det är revbenen. Det ligger bakom dem.
-Jaha, hjärtat är bakom revbenen.
-Ja, precis.
-Mamma, vilken färg har revbenen?
-De är vita.
-Vita? Du skojar inte?
-Nej, jag skojar inte.
-De är inte svarta?
-Nej.
-Inte bruna?
-Nej.
-Mamma.
-Ja.
-När jag var en liten bebis så såg jag ett program och där var det revben som var gråa.
-Oj, gjorde du? Gråa?
-Ja. En annan gång när jag var bebis såg jag ett program med revben som var svarta.
-Jahaaa. Det var konstigt. Du, Noel, nu sover vi. Godnatt, jag älskar dig.
-Jag tycker om dig. Mamma, ibland säger du att du älskar mig och ibland säger du att du tycker om mig. Ibland säger jag att jag älskar dig och ibland att jag tycker om dig.

Är han inte fin, så säg?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Älskade...jag fick tårar i ögonen när jag läste. Fina, fina Noel.

2008-12-09 @ 10:04:08
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Mia

Mitt hjärta blir helt varmt. Jag hoppas jag får uppleva det en dag.



Kram Mia

2008-12-09 @ 14:21:18
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Jenny

Söta lilla unge! Gud, jag blir helt varm i magen! Stor Kram till er alla

2008-12-09 @ 15:52:05
URL: http://jennybergqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0