Sommar, höst och så.

En helt vanlig dag är det idag. På fredag är det sista dagen. Nu börjar det kännas tröttsamt och segt det här. Jag drömmer mig bort stundtals och ser mig själv upptäcka kantarell efter kantarell. Är jag inne på hösten redan? Hm, kanske litegrann. Fast jag skulle inte vilja påstå att jag fått nog av sommaren. Hur många gånger har jag badat? Kanske tre eller fyra gånger. Förra sommaren blev det ingen gång, tack vare det osomriga vädret man fick då. Så nu när jag i alla fall har lite ledigt uppblandat med extrajobb och förberedelser inför sista året, skulle jag vilja avnjuta ett par solstunder i alla fall. Men sen ser jag fram emot svamppromenader i Smålands barrskogar. Jag och Jon kan bli nästan besatta av att hitta svamp. Går igenom alla vägar som finns och nosar oss igenom barr och gräs efter den där gula lyckofärgen som gör oss alldeles varma och upprymda.
Nu är jag mätt och trött och hade gärna lagt mig på en av britsarna och vilat lite. Åt en bakad potatis med keso och majs. Mumsigt var det ja. Igår kväll kom jag hem kl sex eftersom läkarmottagningen drog ut lite på tiden och då hade Noel redan somnat...lille plutten. Men gjorde jag någon nytta då? När man har helkväll från kl sex redan? Nä, klart inte. Jag la mig på soffan, fick i och för sig i en maskin tvätt men sen blev det inte mer än så. Åt lite chips, hm, tittade på film och kom inte i säng tidigare heller. Ikväll hoppas jag på god middag, mys med Noel och något kul på tv. Blir väl inte att jag gör något duktigt hushållsarbete ikväll heller. Inbillar mig att jag förtjänar att slappa varje kväll efter som jag har jobbat hela sommaren...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0