Onsdag och paj.

Ok, nu dröjde det ytterligare några dagar mellan inläggen. Har haft en speciell helg. Var iväg på festligheter som tyvärr inte blev riktigt som vi hade tänkt oss. Just nu verkar det bra dock, det är så skönt.
Har fortfarande lite olustkänslor inför bloggen eftersom jag inte kan lägga in några bilder. Ska bli så mycket roligare sen när jag kan göra det. Har mest känt de senaste dagarna att jag inte har något särskilt att skriva om. Och det har jag kanske inte nu heller.
Snart ska jag gå till Madde och baka lite. Vi har bjudit hem en tjej och hennes dotter som ska flytta hit till Teckomatorp. Aldrig träffat henne innan haha. Det var ju så Madde och jag gjorde när vi först träffades och det blev ju hur bra som helst! Vi tänkte baka någon slags plommon -och äpplepaj. Får se hur god den blir! Kl två hämtar jag Noel och sen ska vi vara hemma hos Madde i eftermiddag.
Sitter och tittar lite på Supernanny. Gud, vad glad jag är för att jag har just mitt barn. Visst är Noel en livlig pojke som är nyfiken på väldigt mycket och har alltid haft mycket energi till det han vill hitta på. Men oj, vad lyckliga vi ska vara som slipper mycket som andra går igenom. Kamper i varje situation med skrik och bråk, fy fan, vad jobbigt. Undrar vad det beror på? Jag tror det är en kombination av hur konsekventa föräldrarna har varit från att man måste börja tänka på det, hur uthålliga föräldrarna är och sen hur uthålligt barnet är.  Vissa barn är väldigt envisa och uthålliga och det kräver ju ännu mer från föräldern.

Noel sa något roligt härom morgonen, förresten. Vi låg i sängen. Kl var ca halv sju och han höll så smått på att vakna. Så säger han: "Mamma, du har taggar på benen" (orakade ben, ja...)
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0