Ett sjukligt behov?

Det som mest har upptagit mina tankar de senaste dagarna är shopping. Jag känner mig helt abstinent. Ändå har jag kunnat handla litegrann till mig själv i sommar eftersom jag har jobbat...men det är ju inga mängder man tjänar. Kanske är det ändå för att jag handlat lite som jag fått mersmak? Eller så är det bara så att jag är så här. Jag blir lycklig av att handla. Speciellt kläder. Sitter framför datorn och letar fynd på Tradera. Kollar in olika klädbutiker på nätet. Det är sällan jag handlar något. Tradera har det blivit lite grann men jag har aldrig beställt kläder till mig själv från nätet. Jag är så rädd att något ska bli fel på vägen eller att det inte ska passa och att jag inte kommer att bli färdig att skicka tillbaks det.
Det är tur att jag jobbar hela dagarna och måste ta tåget hem sen för annars hade jag befunnit mig i olika butiker hela dagarna och handlat tills samvetet satte in. Det är inte heller bra att jag börjat kolla in en massa modebloggar för jag har skapat mig behov som jag kanske egentligen inte har. Behov av vissa plagg och prylar som jag inte kommit på annars. På fredag ska jag handla någon fin acessoar till bröllopet vi ska på på lördag. Och ett par skor kanske. Vi får se. Men jag antar att nästa månad går en del av min lön till en ny kamera. Känns ganska surt att handla en precis likadan men det får väl bli så. Bara att bita ihop och göra det. Men jag kan inte riktigt tro på att den aldrig dyker upp igen. Det är det. Jaja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0